Het succesverhaal van Albertha.

Albertha is één van mijn eerste klanten. Nog voordat mijn inschrijving bij de KvK in mei 2016 rond was, had ze zich al gemeld. Albertha was voordat ze bij mij begon al bezig met afvallen. En met succes! Echter, zoals dat bij iedereen wel gebeurt, stuitte ze op een hardnekkig plateau. Dat is heel normaal overigens maar moet niet te lang duren want dat gaat aan je motivatie knagen. Ze gaf mij de kans om samen dit plateau te doorbreken.

Na een intake gesprek zijn we begonnen. We besloten twee keer per week te trainen. Albertha heeft in het verleden een nieuwe knie gekregen maar had hiermee een stuk vertouwen in het lichaam ingeleverd. Ook één schouder had wegens verkalking een beperkte beweeglijkheid. Tenslotte stond ze ook onder toezicht met haar bloedsuiker. Met haar nuchtere waarde van 6,9 was het een twijfelgeval om te starten met medicatie om het bloedsuiker te verlagen.

Ondanks alles heeft ze het roer tóch omgegooid. Met de insteek “Je kan altijd iéts doen” is ze begonnen. En dat vind ik een hele goede houding! Natuurlijk, ik heb alle begrip voor welke vorm van fysieke of mentale beperking dan ook maar in veel gevallen hoeft het niet zo te zijn dat je dan niets meer kan.

Planking bovenop 3 ballen. “Nooit gedacht dit te kunnen doen.”



De eerste trainingen waren voorzichtig, in het teken van aanleren en vertrouwen winnen. Ook de vertrouwde voeding ging op de schop. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder. In dat jaar is er heel wat veranderd! Trainingen die we nu doen had ze destijds nooit gedacht te kunnen. Er is veel afgenomen in gewicht, vetpercentage en omvang maar er is ook veel toegenomen in spiermassa, kracht, vertrouwen in lichaam en beweeglijkheid. Haar gezonde leefstijl heeft er zelfs voor gezorgd dat haar bloedsuiker van 6,9 naar 5,0 is gegaan! De weg richting diabetes is géén eenrichtingsverkeer. Met een gezonde leefstijl kun je dit proces omkeren en, zonder tussenkomst van medicatie, je bloedsuiker weer binnen gezonde marges brengen.

Ze traint nog altijd twee keer per week, doet aan Intermittent fasting en eet koolhydraat beperkt. Maar durft ook haar boekje te buiten te gaan wanneer ze daar aan toe is. Dát is balans en grip op je levensstijl hebben. En dat is ook de manier waarop je het blijft volhouden. En dat moet ook want we gaan nog even door 😀.

Respect voor de behaalde resultaten en hoe je dit hebt bereikt Albertha!

 

Categories: Succesverhaal

Geef een reactie