Visie

Het veranderen van het voedingspatroon is voor veel mensen een grote uitdaging. Waar gaat het mis? Te radicaal veranderen, te zwart-wit, alles of niets. Wanneer je voedingspatroon goed is uitgebalanceerd geeft dit energie, mentale helderheid, een stabiel bloedsuiker (en daarmee niet de bekende energie dipjes) en bovenal géén hongergevoel. Veel diëten resulteren in alles behalve het dat. Je voelt je slap, lusteloos, hongerig en bent mentaal niet scherp. Je zal misschien wat afvallen maar wat heb je daaraan als je na een paar weken weer terugvalt in oude gewoontes en je oude gewicht?

Dat terugvallen komt in mijn ogen vooral door onrealistische verwachtingen of de lat te hoog te leggen. Wees altijd eerlijk naar jezelf. Stel realistische doelen. Overgewicht ontstaat niet in een paar weken, hoe verwacht je dat dan in enkele weken achter je te laten en ineens een leefstijl te volgen die haaks op je oude patroon staat? Als jij enorm geniet van een glas wijn of een patatje zo nu en dan, gun jezelf dat dan ook. De kans is groot dat je een gezond eet- en leefpatroon op die manier veel langer volhoudt. Want waar heb je uiteindelijk meer aan? Super strikt op dieet, alleen gezond eten, je oude genotsvoedsel compleet verbannen en het na enkele maanden beu zijn uit frustratie? Of zo nu en dan ruimte plannen om je boekje te buiten te gaan maar buiten dat om je gezonde eetpatroon voort te zetten op lange termijn? Lijkt me duidelijk. Het gaat om BALANS! Je gewichtsverloop is geen lineair proces. Het gaat met ups en downs zoals het leven ook gaat. Zolang in dit geval de ‘downs’ maar de overhand hebben ;).

Bestaat uit:

  • Nulmeting (gewicht, vetpercentage, etc.)
  • Uitgebreide onderbouwing van de kernelementen van een gezonde voeding
  • Vertaalslag naar de praktijk met een eetschema
  • Tips voor variatie
  • Toegang tot leden gedeelte op deze website (recepten, informatie en tips m.b.t. voeding)
  • Vervolgmetingen en ondersteuning